Laupäev 22. november / Saturday November 22 21:00
Chicks on Speed on valdkondadevahelised kultuuritöötajad...
Kirjanik Douglas
Couplandi kirjelduse kohaselt elavad „Tibud hoos” Koonsi-järgses maailmas, mida
kureerib 21. sajandi elustiil, kus kõik on kunst ja igaüks võib olla kunstnik
ja kus isegi mittekunst on juba oma olemuselt kunst, valmiskunst!
Artstravaganza on Chicks
on Speedi uutmoodi vaade kaasaja võimsale analoog- ja digitaalmaailmade
kokkupõrkele. Nende laulud lauldakse aktivismi ja meedia-popi-kunsti ristumiskohas, kus
digitaalmaailma kaasatakse kõik käsitsitehtu, tahumatu ja spontaanne, mis siis
seguneb programmeeritud, mitmekihilise ja mõjusa andmemaailmaga, kus
põhjalikult välja töötatud loosungid juhivad neid lainetades ja
valgussähvatuste saatel läbi omaloodud utoopia-aegruumi.
Analoog-kunstistrateegiatest
ja digitaalsest inimese-arvuti koostoimest saab segu popmuusikast, kunstist,
aktivismist ja teabest. Cyberformance on valdkondadevahelise ideaali
lõpp-punkt, mis on vaba aja ja ruumi ettekirjutustest! Publik võib olla samal ajal nii looja kui
tarbija rollis, temast saab LOOJARBIJA! Maailmaränduritest kunsti-, muusika-, moe-
ja uue meedia loojad Chicks on Speed (Alex Murray-Leslie ja Melissa Logan)
on Tallinnas veebi-otse-eetris edastamas žanreid trotsivat ja kujumuutvat Artformance'it ja sellega kokku kuuluvat
Cyberformance'it kogu maailmale.
Digi-
ja tehnoloogiamaailmal on nii häid kui ka halbu, nii edasi- kui ka
tagasiviivaid omadusi. Olukord on selline, et
inimesed veedavad niivõrd palju aega oma seadmete seltsis, et nendest on saamas
meie kehapikendused. Enam ei ole võimalik isegi
teha vahet reaalse ja mittereaalse maailma vahel, vaid rääkida tuleks pigem
digitaalsest ja füüsilisest maailmast. Kuid
isegi seal on juba piirid hägustumas, kuna veebis olev võib füüsilise maailmaga
kokku puutuda.
Tundub, et hirm selle ees, et sind ei vaadata, on
suurem kui hirm, et sind äkki ei vaadata.
Ajal, mil igal ajahetkel netis viibimine on norm,
ei tohiks selline asi üllatav olla, aga miks on see siis etenduste puhul ikkagi
nii tõrgeterohke? Ning kas live-esitus
interneti vahendusel üldse toimib, arvestades viivitusi, ajavööndite vahesid,
etenduste erinevaid energia- ja kiirustasemeid? Me arendame oma performance'i-alaseid
oskusi pidevalt!
Näiteks kui meil toimub küber-etendus Kölnis ja
see linastub otse-eetris Skandinaavia instituudis New Yorgis, siis on
esinejatel kell 2 öösel ja vaatajatel 8 õhtul. Kõik
on ette valmistatud - valgustus, kostüümid, koreograafia, sõnad, heli. Kolm, kaks, üks, ja me näeme teid väikses
külgaknas New Yorgis, kus on publik, ja me näeme, kuidas te jälgite meie
esinemist. Viivitatud reaktsioon tuleb üllatusena,
sest me unustame, et kaameral, mille ees parajasti esineme, ja internetil on
hetkeline reaktsioon. Edasi esinedes tuleb meeles
pidada, et publik New Yorgis võib aeg-ajalt näha tardunud või tõrkuvat ekraani
või on näiteks heli paigast ära. Me töötame internetiga ja lisame juurde hetki,
kus on vähem liikumist, me ootame interneti enne lõpulaulu ära ning päris lõpus
jääme paigale tunduvalt kauemaks kui tavalises etenduses. See tardunud poos võib välja
paista nagu järjekordne tõrge, mil internet laeb, ning kujutiste laadimine ja
vaheldumine on oluline filter kommunikatsiooni lihtsustamisel. Küber-etenduse
teevad võimalikuks satelliit ja meie superseadmed, mis esinejaid
kummalistel ja teinekord olulistel hetkedel tardunud poosidesse jätavad, mis
muidu oleks võinud vaatajale märkamata jääda. Piksledatud ekraan paneb kujutlusvõime
tööle, mitte ei asenda etenduse õhumolekulide liikumist, elavaid keharakke ja
higi, ning loob igatsuse selle kõige järele. (Melissa Logan)
Mitzee elab puu otsas onnis Redwoodi metsas Californias, kuhu ta eraldus pärast
kiiret ja võimsat karjääri Silicon Valley’s. Hetkel õpib ta kõrgema taseme
transstsendentaal-meditatsiooni ja on internetivabaduse ja -privaatsuse
aktivist. Ta esineb meie küber-etendusel.
Alex Murray-Lesley (sünd. Bowralis Austraalias) on reaalaja
kunstikoosluse Chicks on Speed kaasasutaja ja direktor ning
kunstnik-uurija, kes töötab popmuusika ja moeakustika (seljaskantav
muusikainstrumendi-disain) valdkonnas. Alex on doktorikandidaat Sydney tehnikaülikooli
loovstuudios (Creativity and Cognition Studios); tema töid on esitletud üle
maailma suurimatel biennaalidel ja kultuuriüritustel, nagu: MoMA, Whitney
biennaal (New York), Austraalia moodsa kunsti muuseum, ArtSpace Sydney,
Austraalia paviljoni vernissaaž, 55. Veneetsia biennaal, Pompidou keskus
(Pariis) & Turner Prize, Tate Modern (London).
Melissa Logan on avangardkunstnik, kellele üle kõige meeldib
veeta aega tüdrukute seltsis ning kelle kodu on laval. Ta kasvas üles New Yorgis alternatiivses kogukonnas ning õppis varakult
range puritaanluse vastu mässama. Seetõttu võiski tema teekond jõuda etendusgrupini
„Paljad esinejad”, kus ta väga aktiivselt kaasa tegi ning mille esimene
etteaste toimus Malmös Rootsis. Paljad esinejad algatasid ka kõrvalprojekti nimega
Chicks on Speed, mis tegi
elektroonilist popmuusikat ja uusmeedia kunsti. Kunstnike koostöö on selle lahutamatu osa,
nagu ka väike ülemeelikus.
Jérémie Zimmermann (sünd. 1978) on prantsuse arvutiteaduse insener,
Pariisis asuva kodanikuõigusi propageeriva ja nende põhivabadusi kaitsva online-grupi La Quadrature du Net
kaasasutaja. 2012. aastal määrati talle auhind EFF
Pioneer Award (elektroonilise piiri fondi esmaavastaja auhind). Koos Julien Assange’iga osales ta
dokumentaalseriaali The World Tomorrow
(homne maailm) 8. ja 9. osas. Lisaks oli ta Julien Assange’i 2012. aastal
ilmunud raamatu Cypherpunks: Freedom and
the Future of the Internet (Cypherpunks: Interneti vabadus ja tulevik)
kaasautor koos Jacob Appelbaumi ja Andy Müller-Maguhniga.
Tobaron Waxman on kunstnik, intellektuaal, laulja ning libahunt,
kes on muutumas hommikuinimeseks. Tema seiklused said alguse Torontost ning viimati elas ta Kölnis,
Hongkongis, Istanbulis ja Pariisis. Tema kunstiline tegevus ei ole kindlasti toodangule orienteeritud
ühesuunatee. Etendused ja õpitoad, kureerimine ja
dialoog moodustavad suure osa tema tegevusest. Tobaron asutas loomemaja (queerartistresidency.tumblr.com),
generatsioonidevaheline LGBT loomemaja asub Toronto saartel nudistide ranna ja
geide ranna vahel, kust suviti kormoranid idasse ja läände lendavad. Tobaron on viimased 15 aastat pidevalt ringi
rännanud, ta armastab elu ja muudab kogu maailma oma pereks ning tähistab seda
kõikjal. Tobaron esitab oma loomingut Limburgeri
tänava Happy Pasta söögikohas, suur parmesanikuu pea kohal kõlkumas.
Chicks on Speed are Multi-disciplinary workers in the field
of culture...
Writer Douglas Coupland has described Chicks on Speed as living
in a post Koonsian world with a curated 21st century lifestyle, where
everything is art and everyone can be an artist and even non-art is art by
default: a Readymade!
Artstravaganza is Chicks on Speed's innovative perspective
on the current impressive collision between analog and digital worlds. Their
songs lie at the cutting edges of activism and media-pop-art, where the digital
world embraces the hand made, rough and spontaneous, interlacing the
programmed, the multi-layered and delicious data scapes, where sloganeering
leads them through time rippling via a stop in their self-made Utopia and the
strobe light stays on.
Analogue craft strategies alongside digital human computer
interaction turn into a collision between pop music, art, activism and data. Cyberformance
is the culmination of the transdisciplinary ideal, free from the dictatorship
of time and space! It invites audiences to become both producers and consumers,
to become PROSUMERS! Globetrotting performance, art, music, fashion and new
media provocateurs, Chicks on Speed (Alex Murray-Leslie and Melissa Logan) are here
in Tallinn live and online with a genre-defying and shape-shifting Artformance
and corresponding Cyberformance featuring the whole world.
When it comes to the
digital world and technology there are sides for good and bad, progressive and
regressive. It’s just the phenomena of people spending so much time on their
machines that they becoming extensions of their actual bodies. You can’t even
say real and unreal any more, but rather the digital world and physical world.
There’s a blurring of the lines between the two, where things on the web touch
the physical world.
I think the fear of
not being watched is bigger than the fear of being watched
We are a society online
all the time so this seems like it should be normal, but why is it still so glitchy?
And the delays, that difference in time and the diverse levels of
performance energy and speed, does this work with performing live together via
a network? We are developing new performance skills! An internal
performing radar that when we are cyberforming in Cologne and being screened to
the Scandinavian Institute in New York, it is 2 am for the performers and
8 pm for the audience. The lighting has been prepared,
costumes, choreography, lyrics, sound tests. Three, Two, One and we can see
you on a small side window, in New York, our audience, and we are watching you
watching us perform. The delayed reaction is a surprise, because one
forgets that the camera that one is performing for, the insatiable internet
has a instant reaction. While performing on keep in mind the possibility
that the audience in new york could be enduring a frozen, glitchy screen or
perhaps the sound is very delayed. we work with the internet and add moments
where there is less movement, we give the internet time to catch up to the
performing activity before launching into the final lyrics, the end
position is held, longer then in a non cyberformance. Perhaps by holding the
last part it looks as though the frame is stuck and loading and the loading and
transmission of images is a useful filter easy communication. The cyberformance
comes closer to the audience by way of sattlelight and our super machines that
freeze the performers at strange and sometimes great moments that the naked eye
would have missed. The pixelated screen triggers the imagination not replacing
the movement of air and molecules, living cells of the flesh, the sweat
of the performance, but a yearning for it. (Melissa Logan)
Mitzee lives in a
treehouse in the Redwood Forest of California, where she retired to after a
fast and furious career in Silicone Valley.She is now learning advanced
transidnetal meditation technique and is an activist for freedom and privacy on
the wed.She will be performing with us via cyberformance.
Alex Murray-Lesley
(born Bowral, Australia) is co-founder and director of live art ensemble Chicks
on Speed and practicing artist researcher, working in pop music and Fashion
Acoustics (wearable musical instrument design). Alex is a PhD candidate,
Creativity and Cognition Studios, University of Technology, Sydney, exhibiting
and performing internationally at major biennials and cultural institutions
like: MoMA, Whitney Biennial, New York, Museum of Contemporary Art, Australia,
ArtSpace Sydney, Australian Pavillion vernissage, 55th Venice Biennale, Centre
Pompidiou, Paris & Turner Prize, Tate Modern, London.
Melissa Logan
Avant-guard artist, who’s favorite place in the world is in the girl gang and
home is on the stage. She grew up in upstate new york in an alternative
community and learned how to rebel against rigid Puritanism. This could be the
link to a performance group she was very active in called ‘ The Naked
Performers’ which had their Debut in Malmö Sweden. The Naked Performers launched
a side project which make electronic pop music and new media art called Chicks
on Speed, in this formation they developed a performance style that is
intellectually stimulating, artistically exciting and danceable. Artist
collaborations is integral, as is the tongue in cheekiness.
Jérémie Zimmermann (born in 1978) is a French
computer science engineer, co-founder of the Paris-based La Quadrature du
Net, a citizen advocacy group defending fundamental freedoms online. He
was awarded the 2012 EFF Pioneer Award (Electronic Frontier Foundation Pioneer
Award). He appeared with Julian Assange on Episode 8 and Episode 9 of The World
Tomorrow. He is a contributor to Julian Assange's 2012 book Cypherpunks:
Freedom and the Future of the Internet along with Jacob Appelbaum and Andy
Müller-Maguhn.
Tobaron Waxman is
an artist, an intellectual, a singer and a werewolf becoming a morning person.
The adventures started in Toronto and the most recent cities where he has been
residing are Cologne, Hong Kong, Istanbul and Paris. The artistic practice is in
no way a production-driven one-way-street. Performances and workshops, curating
and dialogue make and up a large part his activities. Tobaron has created the
artist residency http://queerartistresidency.tumblr.com/
the Intergenerational LGBT Artist Residency, located on Toronto Island between
the nudist beach and the gay beach where the cormorants fly east and west in
the summer. Tobaron has been itinerant for the past 15 years, a lover
of life who makes the whole world his family and everywhere rejoice in his
incognito. Tobaron recites at Happy Pasta on Limburger strasse under a large
round Parmagiano moon floating, above us.
photo: Alex Murray-Leslie
photo: Chicks on Speed
No comments:
Post a Comment